διαχείριση χρόνουImage credit: Perzonseo Webbyra

Πόσες φορές λέμε στη καθημερινότητά μας, “Πολύ θα το ήθελα! Αλλά δεν προλαβαίνω!”
Η αλήθεια είναι ότι κανένας δεν θα μας πει, “Ξέρεις κάτι; Κάτσε λίγο και μην κάνεις τίποτα!” “Πάρε τον χρόνο σου και κάνε κάτι για σένα”
Και να μας το πει δηλαδή κάποιος, αυτό θα είναι η εξαίρεση και η αλήθεια είναι ότι το πιο πιθανό να μην κάνουμε τίποτα το ιδιαίτερο, γιατί είμαστε απροετοίμαστοι για αυτό το ενδεχόμενο🤨
Πώς θα σου φαινόταν λοιπόν;
Θες να σου χαρίσεις χρόνο;
Αντί να πεις “θέλω, αλλά δεν γίνεται”, δοκίμασε να πεις “Το θέλω! Πώς μπορεί να γίνει;” και παρατήρησε τι αλλάζει😉

Πριν γεμίσεις τις ημέρες σου με υποχρεώσεις

✍️Ξεκίνα παίρνοντας ένα χαρτί και κατέγραψε όλα αυτά που κάνεις σε μία εβδομάδα!
Πάρε τώρα στην αντζέντα σου μία κενή εβδομάδα!
Καθόρισε τι ώρα θέλεις να τελειώνεις τη δουλειά σου (αν μπορείς να την ελέγξεις).

⭐Σε ένα πολύ ωραίο βιβλίο διαχείρισης χρόνου που διάβασα πρόσφατα (“η ώρα της επιτυχίας”, του Jim Muncy), έλεγε ότι ο συγγραφέας παλιότερα πίστευε ότι ο χρόνος είναι σαν τα υγρά.
Τα αέρια καταλαμβάνουν όλο το διαθέσιμο χώρο του δοχείου που είναι αποθηκευμένο. Τα υγρά και τα στερεά δεν έχουν αυτή την ιδιότητα. Πόσο υγρό χωράει σε ένα δοχείο του ενός λίτρου; Περίπου 1 λίτρο. Αυτό οφείλεται στο ότι τα υγρά καταλαμβάνουν συγκεκριμένο όγκο στο χώρο. Αν χρειαζόμαστε να αποθηκεύσουμε περισσότερα υγρά, χρειαζόμαστε μεγαλύτερο δοχείο. 

Τα αέρια δεν λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο.  

Ας υποθέσουμε ότι έχουμε στη διάθεσή μας και ποσότητα οξυγόνου σε ένα αεροστεγές δοχείο του ενός λίτρου. Πόσο χώρο θα χρειαστεί; Θα απλωθεί και θα γεμίσει όλο το δοχείο. Έστω ότι διπλασιάζουμε την ποσότητα του οξυγόνου στο δοχείο. Πόσο χώρο θα χρειαστεί τώρα; Όλο το δοχείο. Ας υποθέσουμε ότι μειώνουμε την ποσότητα του οξυγόνου στο μισό. Πόσο θα χρειαστεί τώρα; Όλο το δοχείο. Εφόσον δεν εκραγεί το δοχείο, το αέριο θα απλώνεται σε όλο το εσωτερικό σε όποιο δοχείο τοποθετηθεί.

Κατέληγε λοιπόν ότι η εργασία διαστέλλεται για να γεμίσει οποιδήποτε δοχείο στο οποίο θα την τοποθετήσουμε.

⭐Μετά κλείσε ραντεβού με τον εαυτό σου για να κάνεις την άσκησή σου!
Ποιές μέρες και ώρες! Συγκεκριμένα! Ακόμα και αν δεν κάνεις κάποια συγκεκριμένη δραστηριότητα, σημείωσε ποια μέρα και ώρα θα μπορούσες να κάνεις περίπατο. 

⭐Έπειτα κλείσε ραντεβού με τον εαυτό σου για να κάνεις έστω 2-3 πράγματα την εβδομάδα που σου αρέσουν πολύ και σου φτιάχνουν τη διάθεση! Κανόνισε μια περιποίηση, κανόνισε έναν καφέ με μία φίλη που περνάς πολύ ωραία και άρχισε να κανονίζεις κάτι όμορφο και διαφορετικό για το σκ. 

⭐Ξεχώρισε τις υποχρεώσεις που μπορούν να γίνουν μόνο από σένα, βάλε τα στη λίστα όσων είναι να κάνεις και μοίρασέ τα στις μέρες!
Σιγουρέψου ότι μπορούν να γίνουν ΜΟΝΟ από σένα!
Αν θεωρείς ότι κάποια από αυτά μπορούν να γίνουν από τον σύντροφο, την μητέρα, την αδερφή, κάποια φίλη, ετοίμασε και στείλε λίστες!
Να θυμάσαι ότι όσο λιγότερο από το πρόγραμμά μας είναι δεσμευμένο από υποχρεώσεις προς τους άλλους, τόσο μεγαλύτερη είναι η δυνατότητά μας να επιλέγουμε τι θα κάνουμε με τον χρόνο μας.

⭐Προσπάθησε να βάλεις προτεραιότητες στο τι είναι πραγματικά ωφέλιμο και απαραίτητο για εσένα και την σωματική και ψυχική σου ηρεμία. (Οι δουλειές στο σπίτι δεν τελειώνουν ποτέ!)

⭐Καθόρισε τον χρόνο που θα πέσεις στο κρεβάτι σου (τουλάχιστον 1 ώρα πριν από την ώρα που θέλεις να κοιμηθείς και ξεκίνα να βάζεις ρουτίνες που σε χαλαρώνουν και σε ξεκουράζουν εκείνη την ώρα). Μην κάνεις έκπτωση στον ύπνο σου! Όλα θα γίνονται πολύ πιο εύκολα, γρήγορα και αποδοτικά αν έχεις κοιμηθεί καλά και έχεις κάνει και κάποια πράγματα που απολαμβάνεις μέσα στη μέρα!

Όπως είπα και αρχικά, το πρώτο και σημαντικότερο είναι να το θέλεις και μετά η οργάνωση και ο προγραμματισμός θα τα κάνει όλα πιο εύκολα και εφικτά!