pancakesImage credit: Stacy Spensley

Τηγανίτες Πατάτας!! Τις έχετε ξανακούσει; Όχι;
Ευκαιρία να τις δοκιμάσετε λοιπόν!!
Μια συνταγή, ιδανική για νηστεία και για όσους απέχουν από γλουτένη ή γαλακτοκομικά.
Υλικά :

2 κιλά μεγάλες πατάτες
3 κσ ρυζάλευρο (για όσους έχουν δυσανοχή ή δυσανεξία στη γλουτένη)
1/2 κγ μαγειρική σόδα
μία πρέζα κανέλας
φρεσκοτριμμένο μαύρο πιπέρι
1/4 φλ ψιλοκομμένο κρεμμύδι
2 αυγά
ελαιόλαδο
αλάτι

Για όσους έχουν αλλεργία στο αβγό ή απέχουν λόγω νηστείας, το κάθε αβγό θα μπορούσαν να το αντικαταστήσουν με ένα από τους παρακάτω 3 τρόπους
1. 2 κσ αλεύρι + 1/2 κγ ελαιόλαδο + 1/2 κγ μαγειρική σόδα + 2 κσ νερό ή χυμό πορτοκάλι
2. 2 κσ νερό + 1 κ σ ελαιόλαδο + 1/2 κγ μαγερική σόδα
3. 1 κσ ζελατίνη ή πηκτίνη φρούτων + 3 κσ ζεστό νερό

Εκτέλεση :
  1. Προθερμαίνετε τον φούρνο στους 180.
  2. Ξεφλουδίζετε τις πατάτες και τις βάζετε μέσα σε κρύο νερό.
  3. Σε ένα μικρό μπολ ανακατεύετε το ρυζάλευρο, μαγειρική σόδα, κανέλα και το πιπέρι. Το βάζετε στην άκρη.
  4. Στεγνώνετε τις πατάτες και τις τρίβετε στον μεγάλο τρίφτη. Όσο πιο μεγάλα είναι τα τριμμένα κομμάτια τόσο το καλύτερο.
  5. Σε ένα μεγάλο μπολ βάλτε τις τριμμένες πατάτες, το κρεμμύδι και το μείγμα ρυζάλευρου. Ανακατεύετε καλά μέχρι να διαλυθούν τυχόν σβόλοι. Προσθέτετε το αβγό ή τον αντικαταστάτη αυγών και αναμειγνύετε πολύ καλά.
  6. Σε ένα μεγάλο αντικολλητικό τηγάνι ζεσταίνετε σε δυνατή φωτιά 1 κ.σ. ελαιόλαδο. Δοκιμάζετε εάν το λάδι είναι έτοιμο ρίχνοντας λίγο από το μείγμα. Εάν αφρίσει έντονα, το λάδι είναι έτοιμο.
  7. Χρησιμοποιώντας τρυπητή κουτάλα, ρίχνετε γεμάτες κουταλιές από το μείγμα πατάτας στο τηγάνι.
  8. Τηγανίζετε για περίπου 2 λεπτά μέχρι να ροδίσει η κάθε πλευρά. (Δε θα μαγειρευτεί μέχρι μέσα). Τοποθετήστε τις τηγανίτες σε απορροφητικό χαρτί. Συνεχίζετε την ίδια διαδικασία.
  9. Καθώς τελειώνει το μείγμα θα υπάρχουν περισσότερα υγρά στο μπολ. Απλώς σουρώστε το μείγμα.
  10. Τοποθετήστε τις τηγανίτες σε ταψί με αντικολλητικό χαρτί ψησίματος και ψήστε σε προθερμασμένο φούρνο για 10 λεπτά, από την κάθε πλευρά, μέχρι να αποκτήσουν ένα χρυσαφένιο χρώμα.
  11. Προσθέστε αλάτι για περισσότερη γεύση.
  12. Σερβίρετε με πουρέ μήλων, μέλι ή όποια άλλη επικάλυψη προτιμάτε.

Καλή όρεξη λοιπόν και καλή Σαρακοστή!!

Πηγή : Το βιβλίο “Νοστιμιές Μεσογειακές” της Δρ Αιμιλίας Βασιλοπούλου