Image credit: Mark Bonica

Ο μέσος άνθρωπος παίρνει 0,5-1 κιλό κάθε χρόνο. Μπορεί αυτός ο αριθμός να φαίνεται μικρός, αλλά αν το μεταθέτετε σε ένα εύρος δεκαετίας, αυτό σημαίνει 4.5-9 κιλά.

Αλλάζοντας σήμερα τις συνήθειές σας, μαθαίνοντας να τρώτε με έναν υγιεινό τρόπο και με τη τακτική-συστηματική άσκηση, μπορείτε να καταφέρετε να ελέγξετε αυτή την «ύπουλη» πρόσληψη βάρους.

Να μερικές συνήθειες που σας κάνουν να παίρνετε βάρος,  χωρίς να το συνειδητοποιείτε!

  1. Το να μη καταναλώνετε αρκετή πρωτεΐνη μέσα στην ημέρα σας.

Όταν σε ένα γεύμα υπάρχει πρωτεΐνη, βοηθά να ρυθμίζονται καλύτερα τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα και μας δίνει το αίσθημα πληρότητας για περισσότερη ώρα. Φροντίστε λοιπόν, αν όχι σε όλα τα γεύματα, τουλάχιστον στα 3 βασικά γεύματα να υπάρχει οπωσδήποτε κάποια πηγή πρωτεΐνης.

  1. Το να μην καταναλώνετε αρκετές φυτικές ίνες

Οι φυτικές ίνες βοηθάνε να διογκώνεται  ο όγκος της τροφής στο στομάχι, να γίνεται πιο αργά η αποδέσμευση του σακχάρου στη κυκλοφορία του αίματος και επομένως μας βοηθάνε να αισθανόμαστε χορτασμένοι για περισσότερη ώρα και να μην κάνουμε υπογλυκαιμίες. Επίσης βοηθάνε στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου.
Φροντίστε λοιπόν σε καθημερινή βάση να καταναλώνετε φρούτα, λαχανικά, βρώμη, προϊόντα ολικής άλεσης και κάποιες φορές την εβδομάδα όσπρια.

  1. Το να τρώτε γρήγορα

Επειδή θέλει ένα χρονικό διάστημα να φτάσει το μήνυμα στον εγκέφαλο ότι έχετε χορτάσει, όταν τρώτε γρήγορα, είναι πιο πιθανό να καταναλώσετε  πολύ μεγαλύτερη ποσότητα φαγητού από αυτή που πραγματικά χρειάζεστε.
Χρονομετρήστε κάποιες φορές τη διάρκεια του γεύματός σας και προσπαθήστε κάθε εβδομάδα να αυξάνεται έστω για 1 λεπτό τη διάρκειά του. Βοηθάει αν έχετε σαλάτα στο φαγητό και το να αφήνετε τα μαχαιροπήρουνα κάτω μεταξύ κάθε μπουκιάς.

  1. Το να μην πίνετε αρκετό νερό.

Φαίνεται από έρευνες, όσο παράδοξο και αν ακούγεται, ότι ο οργανισμός  πολλές φορές εκλαμβάνει τη δίψα, ως αίσθημα πείνας και ως λιγούρα για τροφές με αρκετά λιπαρά ή ζάχαρη. Πολλές φορές λοιπόν μπορεί να μη πεινάτε, απλά να διψάτε!
Μετρήστε μία μέρα από περιέργεια πόσο νερό ήπιατε και προσπαθήστε κάθε εβδομάδα να πίνετε τουλάχιστον 1 ποτήρι νερό επιπλέον την ημέρα. Πολλές φορές έχουμε λανθασμένη εκτίμηση για το πόσο νερό πίνουμε καθημερινά.

  1. Το να καταναλώνετε πολλές θερμίδες πίνοντας.

Είτε αυτό είναι χυμοί, είτε αναψυκτικά, είτε milkshakes και smoothies, είτε είναι αλκοόλ. Προτιμήστε να τρώτε ωμά φρούτα και να πίνετε νερό από το να πίνετε χυμούς, αποφύγετε τα milkshakes και τα smoothies, το γάλα στον καφέ και όσο μπορείτε καταναλώστε το αλκοόλ με έλεγχο.